- Metriky některých velkých e-shopů jsou na skvělé úrovni a je to i vidět při jejich používání. Takže ano, e-shopy rychlé být mohou. I ty velké.
- Díky veřejným datům od Googlu (Chrome UX Report) a s trochou zkušenosti týmu konzultantů pagespeed.cz mohou výpočet nejrychlejšího e-shopu udělat poměrně snadno.
V královské kategorii, tedy mezi stovkou největších e-shopů na mobilech, si na trůn nejrychlejšího webu mohou usednout autoři webu Hornbach.cz.
PageSpeed.cz
Tým konzultantů z pagespeed.cz se často setkává s názorem, že e-shopy rychlé být nemohou. Obsahují hodně grafiky, hodně produktů, hodně funkcí, velkou databázi, velké obrázky, hodně analytiky, měřících skriptů…
Bývá zakořeněná představa, že rychlé mohou být jen firemní prezentace a malé weby obecně. PageSpeed.cz říkají, že to pravda není. I e-shopy lze velice pěkně připravit a optimalizovat.
Cílem jejich studie je ukázat na pozitivních příkladech, že i e-shopy mohou být rychlé. A že se to může projevit na jejich konverzním poměru.