říká o sobě Vladimír Vidim.

Nikoho tak příliš nepřekvapilo, že cyklistika a kola vůbec se staly jeho celoživotní vášní. Vyučený zámečník se tak již více jak 25 let věnuje mimo jiné výrobě kol. „

dodává.

Duše ze železa

V jeho dílně v Roztokách u Prahy však nevznikají jen tak ledajaká kola. Kromě klasických kol dokáže vyrobit i vysoká kola, reprodukce historických bicyklů, tříkolky, koloběžky, zkrátka vše, co si lze jen představit. Celý proces, který je pro výrobu kol nezbytný, se naučil celý sám. Výroba kola zabere většinou měsíc až dva práce, záleží na složitosti konkrétního modelu. V současné době roztocký konstruktér pracuje na vysokém kole, starém silničním kole a dvoj tříkolce na zakázku.

Duše ze železa

Na svém kontě má také řadu kuriozit a neuvěřitelných výkonů. Tím asi největším je sestavení legendárního bicyklu značky SLAVIA z roku 1896, za jehož vznikem tehdy stáli konstruktéři Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé automobilky Škoda Auto. Jeho výroba trvala Vladimírovi asi čtyři měsíce. Celý proces byl ztížen tím, že se mu nepovedlo sehnat originál tohoto kola, který by pro něj mohl být vzorem. Spolehnout se tak musel na dobové fotografie, které mu byly určitým návodem – každý rozměr, úhel i další konstrukční detaily z nich musel vyčíst. A povedlo se.

Duše ze železa

Co by to však bylo za kolo, kdyby se na něm nemohl projet. A speciální bicykl si žádá speciální trať. Vladimír Vidim se tak rozhodl zdolat jednu z těch těžších etap asi nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France. Závod na tomto kole dokončil i přes to, že kolo SLAVIA postrádá přehazovačky i brzdy. Vladimír se rád překonává a jeho účast na „Staré dámě“ je toho důkazem. Už dnes však vyhlíží další příležitost, jak své limity posunout zase o kousek dál.

Duše ze železa