Režie: Samuell Hoffman | Kamera: Rastislav Slobodník

Za ta léta se už Drahoš naučil, co je pro jeho fujary nejlepší. Proto nejčastěji pracuje s černým bezem. Ale pozor, ne tak ledajakým!

Jak dřevo ožívá

Na dobré dřevo je třeba si počkat. Proto se také čerstvé dřevo nestane hudebním nástrojem ze dne na den. V Drahošově dílně se musí nejprve tři roky sušit, než na něj přijde řada. Vyvolené kousky je pak třeba provrtat a nahrubo opracovat.

Zatím se to zdá jednoduché? Jen zdání. V tuto chvíli přichází nejdůležitější část – výroba tónotvorného zařízení. Tuto fázi má Drahoš nejraději, neboť fujara se konečně probouzí k životu.

Jak dřevo ožívá

Drahoš se dříve aktivně věnoval sportovní gymnastice. Sportovní začátky se mu nyní hodí při výrobě fujar. Práce s dlátem a obouručním nožem je jeho pravidelným cardiem. Jak ale říká, jeho nejoblíbenějším nástrojem pro něj zůstávají jeho dvě ruce.

Jak dřevo ožívá

Nejdůležitější je pro Drahoše dělat svým uměním a hudbou radost lidem. Potom může mít i on radost z každého dne ve své dílně.